دندان های یک دست و روشن می توانند جذابیت و زیبایی شما را تضمین نمایند .  برای داشتن دندان های سالم و زیبا می توانید از خدمات دندانپزشکی زیبایی در استانبول بهره مند شوید و با توجه به نیاز دندان ها نسبت به این مساله تصمیم گیری های لازم را انجام دهید .

دندانپزشکی زیبایی که علاوه بر ترمیم دندان ها به حفظ ساختار و ظاهر دندان کمک می کند امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شده است ، زیبایی دندان ها  شامل بسیاری از درمان های دندانپزشکی خواهد بود که  می تواند یک یا چند مورد از آن ها را شامل شود .

خدمات دندانپزشکی زیبایی، ارتودنسی ،روکش ها ، لامینیت ها  و حتی جرم گیری های ساده را نیز شامل می شود .

دندانپزشکی زیبایی در استانبول شامل جه مواردی است

دندانپزشکی زیبایی ، بهترین درمان و مناسب ترین راه برای زیبایی دندان در استانبول است

طیف دندانپزشکی زیبایی

ارتودنسی

بلیچینگ

ترمیم های زیبایی

روکش های زیبایی

کانتورینگ های دندانی

جرم گیری

لامینیت ها

 

چه افرادی برای دندانپزشکی زیبایی مناسب هستند ؟

تخریب های شدید که بافت دندان را از بین می برند

موقعیت دندان ها و بهم ریختگی آن ها لحاظ می شود ،

بد رنگی ها به درون دندان وارد نشده و آسیبی به آن وارد نمی کند

التهابات لثه ای که لثه را دچار بد رنگی

دندانپزشکی زیبایی در استانبول
دندانپزشکی زیبایی در استانبول

دندانپزشکی زیبایی در استانبول شامل موارد زیر است

اصلاح طرح لبخند در استانبول

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه ای از درمان های زیبایی

مرتب کردن دندان ها در استانبول

مرتب کردن دندان ها با روش های دندانپرشکی زیبایی جهت اصلاح طرح لبخند

سفید کردن دندان ها در استانبول

روش هایی مناسب و حرفه ای برای اصلاح انواع تغییر رنگ دندان ها

بستن فاصله بین دندان ها در استانبول

بستن فواصل بین دندانی با لامینیت دندان یا کامپوزیت ونیر

اصلاح لبخند لثه ای در استانبول

افزایش طول تاج دندان، جراحی فک، جراحی لثه توسط متخصص

اصلاح شکل دندان ها در استانبول

استفاده از انواع مواد همرنگ دندان لامینیت یا ونیر کامپازیت

کامپوزیت ونیر در استانبول

کامپوزیت ونیر پوسته نازکی از موارد همرنگ دندان است

لمینیت دندان در استانبول

لامینیت یا لمینیت و موارد مشابه مانند کامپوزیت ونیر

روکش های تمام سرامیک در ترکیه

روکش های تمام سرامیک دندانی بسیار بهتر و مشابه با دندانهای طبیعی

بلیچینگ در استانبول

سفیدتر دیده شدن دندان ها با روش بلیچینگ دندان

ارتودنسی نامرئی در ترکیه

پوسته های نازک و شفاف شیشه ای که به نام اینویزالاین نیز شناخته می شود

ایمپلنت دندان در ترکیه

برای کاشت دندان های از دست رفته ، از ایمپلنت دندان در ترکیه استفاده می گردد

 

بدیهی است که داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان لبخند را زیباتر می‌کند. البته تنها مزیت دندان‌های درخشان، اصلاح طرح لبخند نیست،

دندان‌های درخشان سلامت دهان و دندان را نیز بهبود می‌دهد. دندان‌های سفیدتر لبخندی شادتر و سالم‌تر را خلق می‌کند. به علاوه زمانی که برای سفید کردن و بلیچینگ دندان‌ها هزینه می‌کنید، انگیزه بیشتری برای مراقبت از دندان‌ها پیدا می‌کنید.

از این گذشته دندان‌های سفید اعتماد به نفس را نیز ارتقاء می‌دهد و می‌توانید با خیالی آسوده و بدون شرمساری لبخند بزنید، بخندید یا غذا بخورید. روش‌ها و فراورده‌های متعددی وجود دارد که همگی ادعای سفید کردن فوری دندان‌ها را دارند.

قبل از هر گونه اقدام حتماً با دندانپزشکی زیبایی در استانبول مشورت کنید تا بهترین روش سفید شدن دندان ممکن را انتخاب کنید.

کامپوزیت : از دیگر روش‌های تغییر رنگ دندان استفاده از کامپوزیت است. کامپوزیت‌ها همان مواد سفیدکننده ترمیمی هستند که برای پر کردن دندان‌ها استفاده شده و با چسب‌های دندانپزشکی «باندینگ» به دندان متصل می‌شوند.

ازجمله محسنات کامپوزیت‌ها، حفظ نسج سالم دندان است اما کار با کامپوزیت‌ها نیاز به دقت بیشتری دارد بنابراین بهتر است در این مورد به دندانپزشکان متبحر مراجعه کنید. بهتر است از دندان‌هایی که با کامپوزیت ترمیم شده‌اند برای شکستن تخمه، یخ، استخوان، ناخن و اجسام سخت استفاده نشود چون احتمال دارد ترک خورده و لب پر شوند.

در روش بلیچینگ در منزل، دندانپزشک از فک بیمار قالب‌گیری کرده و نایت گارد می‌سازد. سپس بیمار در منزل مواد بلیچینگ را داخل نایت گارد ریخته و برحسب غلظت ماده، روزانه بین یک تا ۶ساعت داخل دهان قرار می‌دهد.

زمان سفید شدن برای هر فک بین یک تا ۲ هفته است. گاهی اوقات، به‌خصوص در موارد بدرنگی ناشی از مصرف تتراسایکلین، این زمان ممکن است به ۶ ماه افزایش یابد. بعضی مواقع حین استفاده از مواد بلیچینگ ممکن است دندان‌های بیمار به سرما حساس شوند.

در این موارد بهتر است زمان استفاده از بلیچینگ کاهش داده شود و حتی درمان به مدت یک روز متوقف شود. البته استفاده از دهانشویه‌ها و خمیردندان‌های ضد حساسیت به متوقف شدن این‌عارضه کمک می‌کند.

در مورد بیمارانی که مایل به انجام بلیچینگ در منزل نیستند و می‌خواهند سریع‌تر به نتیجه برسند، می‌توان از روش بلیچینگ داخل مطب استفاده کرد. در این روش پس از تمیز کردن دندان‌ها، لثه توسط محافظ‌های مخصوص پوشانده می‌شود، سپس دندانپزشک زیبایی با زدن ژل دی اکسید کربن روی دندان (این ژل برخلاف سایر مواد سفیدکننده اثر سوء بر دندان ندارد) لیزر به آن می‌تاباند.

لیزر در زمان بسیار کم آن را اکسید کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند. در این روش از ۳ نوع لیزر CO2، آرگون و دیود استفاده می‌شود که لیزر دیود از سرعت بیشتری برای سفید کردن دندان ها برخوردار است. در مواردی که دندان به علت وارد آمدن ضربه، پوسیدگی شدید یا معالجه عصب، سیاه می‌شود پس از انجام معالجه عصب صحیح ابتدا باید تمام مواد تیره و خون‌مرده از داخل تاج دندان تمیز شده سپس مواد سفیدکننده را داخل تاج دندان قرار داد و روی آن را پانسمان کرد.

این ماده باید حدود یک تا ۲ هفته داخل تاج دندان باشد تا بتواند بدرنگی را برطرف کند. بدرنگی‌های خاکستری بهتر از بدرنگی‌های نارنجی به بلیچینگ پاسخ می‌دهند. گاهی اوقات هم نیاز به چند جلسه درمان خواهد بود. پس از سفید شدن تاج دندان به حد لازم، مواد سفیدکننده از داخل آن خارج شده و پس از یک هفته پانسمان، با کامپوزیت پر می‌شود.

علل تغییر رنگ دندان

دندان‌ها به مرور زمان درخشندگی خود را به دلایل مختلفی از دست می‌دهد که در ادامه متداول‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

غذا و نوشیدنی

قهوه، چای و شراب عامل‌های اصلی لکه شدن دندان‌ها هستند. رنگدانه‌های قوی موسوم به کروموژن‌ها به بخش سفید رنگ و بیرونی دندان می‌چسبند.

دخانیات

دو ماده شیمیایی به نام تار (قطران) و نیکوتین در توتون وجود دارد که لکه‌های مقاومی را ایجاد می‌کند. قطران تیره رنگ و نیکوتین تا زمان ترکیب شدن با اکسیژن بدون رنگ است. نیکوتین پس از ترکیب با اکسیژن زرد رنگ می‌شود و لکه‌های زردی را روی سطح دندان به وجود می‌آورد.

سن

زیر پوسته سخت و سفیدرنگ خارجی دندان یعنی مینا بخش نرم‌تری به نام عاج قرار دارد. مینای بیرونی دندان به مرور زمان در اثر مسواک زدن نازک‌تر می‌شود و مقدار بیشتری از عاج زرد رنگ از زیر مینا دیده می‌شود.

آسیب‌دیدگی

اگر ضربه به دهان وارد شود، دندان با تولید عاج بیشتر به این آسیب‌دیدگی واکنش نشان می‌دهد و چون عاج تیره‌تر از مینا است، دندان تغییر رنگ می‌دهد.

دارو

تیره شدن دندان‌ها یکی از عوارض جانبی مصرف بعضی از آنتی‌هیستامین‌ها، ضدروان پریشی‌ها (آنتی سایکوتیک‌ها) و داروهای درمان فشار خون بالا است.

خردسالانی که در زمان شکل‌گیری دندان‌ها (در رحم مادر یا در دوران نوزادی) آنتی بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین و داکسی سایکلین مصرف کرده‌اند، در دوران بزرگسالی بیشتر در معرض تغییر رنگ دندان‌ها قرار دارند. شیمی‌درمانی و پرتو درمانی سر و گردن نیز به تیره شدن رنگ دندان‌ها می‌انجامد.

شما می توانید با مشاوره با دندانپزشکی زیبایی در استانبول بهترین روش برای داشتن دندان های سالم را مشاوره نمایید

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x