لمینت دندان در استانبول

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که گاهی به آن روکش نیز می‌گویند، روکش نازکی است که همرنگ دندان است و برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است.

زمانی که قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می گیرد، رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها را به شرایط مورد نظر فرد تغییر می دهد.

لمینت ها علاوه بر فواید زیبایی، فواید دیگری نیز دارند که از آن جمله می توان به افزایش استحکام و استحکام دندان ها نسبت به مینای دندان اشاره کرد و با پوشاندن ناهماهنگی و سایر عیوب دندان، ردیف دندان ها را مرتب و یکنواخت نشان می دهد.

ورقه ورقه ها را می توان از پرسلن (پرسلن) یا مواد کامپوزیت رزینی ساخت. لمینت های دندانی پرسلن بهتر از کامپوزیت های رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند.

برخی از افراد روکش های چینی را ترجیح می دهند زیرا در برابر لکه ها مقاوم تر هستند و خاصیت انعکاس نور آنها به دندان های طبیعی نزدیک تر است.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین ماده روکش دندان باید با دندانپزشک خود در استانبول مشورت کنید.

 

انواع لمینت دندان در استانبول

لمینت های دندان به دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی طبقه بندی می شوند.

نوع لمینت کامپوزیت دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کم (معمولاً 0.5 میلی متر) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

از دیگر مزایای لمینت کامپوزیت می توان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد.

همچنین می توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می شود بهره مند شوید.

لمینت سرامیکی دندان یا ونیر چینی که قیمت آن نسبت به نوع کامپوزیت آن نسبتاً بالاتر است در اکثر موارد نیاز به تراش دادن و گاهی فرم دهی دارد و معمولاً در آزمایشگاه ساخته می شود اما از نظر انتخاب تنوع بیشتری دارد.

نوع متریال و شفافیت و البته ظاهر زیبای آن. که یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب افراد است.
این نوع لمینت دندان در استانبول به دلیل کیفیت و دوام آن برای افراد بهتر است.

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

خلاصه نتایج مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر در جدول زیر منعکس شده است:

مبنای مقایسه کامپوزیت ونیر لمینت سرامیکی
قیمت قیمت متوسط گران قیمت
طول درمان یک روزه، در یک ویزیت حداقل دو ویزیت با فاصله 15 روزه
برگشت پذیری دارد ندارد
ماندگاری 5 تا 7 سال 10 تا 15 سال
آسیب پذیری احتمال ورقه شدن یا افتادن دارد با دوام تر است و احتمال شکستن کمی دارد
نیاز به آزمایشگاه ندارد دارد
دامنه کاربرد مشکلات جزئی دندان طیف گسترده ای از عیوب دندان
لکه پذیری مستعد لکه مقاوم در برابر لکه

برای مشاوره از طریق واتساپ لطفا کلیک کنید

  • لطفا اگر اطلاعات پزشکی دارید ، ارسال کنید
  • لطفا اگر بیماری دارید یا دارو مصرف می کنید ، اطلاع دهید
  • لطفا نام و سن خود را بگویید
دندانپزشکی در ترکیه

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

  • لمینت های سرامیکی مقاومت بسیار بالاتری دارند و دوام بیشتری دارند.
  • این لمینت ها برای قرار گرفتن روی دندان باید فرآیند طولانی تری را طی کنند و مینای دندان باید تیز شود.
  • هزینه ساخت آنها در مقایسه با ونیرهای کامپوزیت بسیار بالاتر است.
  • در مقابل، ونیرهای کامپوزیت سریعتر و راحت‌تر روی دندان قرار می‌گیرند و هزینه آن‌ها کمتر است.
  • لمینت های سرامیکی دندان مقاومت بیشتری دارند و امکان تغییر رنگ بسیار کمتر از ونیرهای کامپوزیت است.

کاربردهای لمینت دندان

لمینت دندان در استانبول یک گزینه ایده آل برای شرایطی است که دندان اصلی دارای نقص های کانتور، شکل یا رنگ است و معمولاً برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل ریشه زایی عصبی، تتراسایکلین یا سایر داروها، مصرف بیش از حد فلوراید، اثرات رزین های پرکننده و دلایل دیگر تغییر رنگ داده اند.
  • دندان هایی که به دلیل ساییدگی تغییر کرده اند.
  • دندان های ترک خورده یا شکسته
  • دندان های نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • دندان های فاصله دار (برای بستن فاصله بین دندان ها)

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان چیست؟

روش های درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان ها بسیار متفاوت است. روکش دندان و لمینت دندان دو روش پرکاربرد هستند که معمولاً توسط بسیاری از افراد اشتباه گرفته می شود. در هر دو روش از یک سری پوشش استفاده می شود.

روکش‌های دندانی پوسته‌های نازکی همرنگ دندان هستند که روی سطح دندان قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند و لبخندی زیباتر به بازدیدکنندگان هدیه کنند. روشی که برای قرار دادن روکش ها استفاده می شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای قرار دادن آنها دارد.

لمینت های دندان عملکردی مشابه روکش ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. لمینت ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک تر هستند و برای نصب نیاز به حذف مینای دندان کمتری دارند.

دانستن تفاوت بین لمینت های دندانی و روکش های دندانی مهم است زیرا می تواند به بیمار کمک کند تا تصمیم بگیرد کدام گزینه برای دندان ها و نیازهای لبخندش بهترین است.

برای مثال، افرادی که دندان‌های کج یا شکاف دارند بهتر است روکش‌هایی تهیه کنند که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند. با این حال، اگر تغییر رنگ یا براده‌های جزئی مشکل باشد، لمینت‌ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک وزن هستند و نیازی به برداشتن مینای دندان ندارند.

لمینت دندان در استانبول
لمینت دندان در استانبول

چه افرادی از روکش استفاده می کنند؟

ونیرها پوشش های سطحی هستند که انواع مختلفی از جمله کامپوزیت و لمینت و انواع دیگر دارند. این روکش ها فقط قسمت جلوی دندان را می پوشانند و اطراف دندان و پشت آن خالی است. بعد، به افرادی که از این روکش ها استفاده می کنند؛

  • افرادی که می خواهند دندان ها و صورت زیبا داشته باشند برایشان بسیار مهم است. به عنوان مثال، افراد مشهور یا شخصیت های سیاسی از این دسته هستند.
  • کسانی که می خواهند لبخندی زیبا داشته باشند و طرح لبخند خود را بهبود بخشند.
  • کسانی که دندان های نسبتا سالمی دارند اما رنگ آنها بد است.
  • افرادی که دندان هایشان با فاصله نسبتا کمی از هم فاصله دارند.
  • کسانی که می خواهند دندان های زیباتری داشته باشند و از دندان های تیز، گرد و بدشکل خود خسته شده اند.
  • افرادی که می خواهند از ارتودنسی استفاده نکنند و فاصله بین دندان ها را برطرف کنند.
  • کسانی که دندان های کوتاه و بلند دارند.

مراحل لمینت دندان در استانبول

تهیه لمینت دندان معمولاً به سه بار مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز دارد که بار اول برای مشاوره و دو بار دیگر برای تهیه و اعمال لمینت نیاز است.

گام اول مراحل لمینت دندان در استانبول ، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا اهداف مورد نظر خود را با دندانپزشک در میان می گذارید. با در نظر گرفتن این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود که لمینت برای شما مناسب است.

او همچنین ممکن است برای معاینه دقیق تری از دندان ها رادیوگرافی بگیرد یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

مرحله دوم مراحل لمینت دندان در استانبول، آماده سازی

لمینت دندان در واقع جایگزین بخشی از مینای دندان می شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسبی برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. میزان مینای تراشیده شده در اکثر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت پوشش لمینت است.

این کار را می توان با یا بدون بیهوشی انجام داد. پس از تراشیدن مینای دندان، دندانپزشک یک قالب یا مدل از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی می فرستد تا لمینت سفارشی شما را بسازد. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می کشد تا ونیرهای لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله از روکش های موقت برای پوشاندن دندان ها استفاده می شود.

مرحله سوم لمینت دندان باندینگ است.

آخرین مرحله قرار دادن لمینت روی دندان است. قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، دندانپزشک آن را روی دندان قرار می دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم مرتباً برداشته و برش داده می شود تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ پوشش را می توان با سایه سیمان استفاده شده تنظیم کرد. سپس سطح دندان شما را تمیز، جلا می دهد و کمی زبر می کند تا اتصال قوی تری ایجاد کند.

پس از آن، سیمان مخصوصی را که معمولاً رزین حساس به نور است، روی روکش می‌کشد و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد.

هنگامی که روکش در جای خود قرار می گیرد، یک درمان نوری خاص روی آن می تابد تا مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال کند و سخت شدن آن را تسریع کند.

در نهایت، سیمان اضافی برداشته می شود، ردیف دندان ها بررسی می شود و تنظیمات لازم انجام می شود. احتمالاً دندانپزشک از شما می خواهد که در دو هفته آینده برای ویزیت بعدی مراجعه کنید.

 

 

 

نمونه عکس طراحی لبخند در استانبول ترکیه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x