درمان زگیل تناسلی در استانبول

درمان زگیل تناسلی در استانبول یک عفونت شایع مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود. این ویروس می تواند از طریق تماس جنسی از جمله رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل شود و همچنین می تواند از طریق تماس پوست به پوست در طول فعالیت جنسی منتقل شود.

علائم زگیل تناسلی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • – تاول ها یا زخم های کوچک و دردناک در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان
  • – خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی
  • – درد هنگام ادرار کردن
  • – علائم شبیه آنفولانزا، مانند تب و غدد متورم

برخی از افراد مبتلا به تبخال تناسلی ممکن است شیوع مکرر علائم را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است علائم کمی داشته باشند یا اصلاً علائم نداشته باشند.

هیچ درمانی برای زگیل تناسلی وجود ندارد، اما داروهای ضد ویروسی می توانند به مدیریت علائم و کاهش فراوانی و شدت شیوع کمک کنند. همچنین مهم است که رابطه جنسی ایمن را با استفاده از کاندوم یا سایر روش های بازدارنده در طول فعالیت جنسی انجام دهید و شرکای جنسی را از وضعیت تبخال خود مطلع کنید.

اگر مشکوک هستید که ممکن است تبخال تناسلی داشته باشید، مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید که می تواند علائم شما را ارزیابی کند و آزمایش ها و گزینه های درمانی مناسب را توصیه کند. همچنین مهم است که وضعیت تبخال خود را برای شرکای جنسی فاش کنید تا از انتشار ویروس به دیگران جلوگیری کنید.

زگیل تناسلی در استانبول
زگیل تناسلی در استانبول

زگیل تناسلی در استانبول  یکی از بیماری های زنان و زایمان است که در مورد آن شنیده اید، بیشتر افراد این بیماری را با زگیل تناسلی اشتباه می گیرند در صورتی که این دو بیماری کاملا با یکدیگر متفاوت باشند.

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که یک بیماری عفونی است. در واقع تبخال تناسلی باعث ایجاد ضایعات تاول دار بسیار دردناک می شود. عامل اصلی تبخال تناسلی ویروسی به نام هرپس سیمپلکس است که دو نوع یک و دو دارد.

ویروس هرپس سیمپلکس ویروسی است که به سرعت با محیط خود سازگار شده و تکثیر می شود، بنابراین به دلیل این ویژگی ویروس، مقابله با آن بسیار دشوار خواهد بود.

برای مشاوره از طریق واتساپ لطفا کلیک کنید

  • لطفا اگر اطلاعات پزشکی دارید ، ارسال کنید
  • لطفا اگر بیماری دارید یا دارو مصرف می کنید ، اطلاع دهید
  • لطفا نام و سن خود را بگویید

راه های انتقال زگیل تناسلی در استانبول

همانطور که گفته شد تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است، بنابراین شایع ترین راه انتقال این بیماری از طریق رابطه جنسی با فرد آلوده به این ویروس است. راه دیگر انتقال تماس با ترشحات آلوده عبارت است از: ترشحات منی، ترشحات واژن و بزاق.

علائم زگیل تناسلی در استانبول

ابتلا به این بیماری با علائم مختلفی همراه خواهد بود که عبارتند از:

شایع ترین علامت تبخال تناسلی تاول های دردناک است. هر ناحیه از بدن که با ناحیه آلوده تماس پیدا کند با تاول های دردناک همراه خواهد بود و نواحی مختلفی از بدن که ممکن است در معرض این تاول ها قرار گیرند، از جمله: صورت و اطراف لب ها، ناحیه تناسلی مردانه و زنانه، اطراف مقعد، باسن، اطراف واژن و سایر نواحی درگیر بدن.

سایر علائم تبخال تناسلی عبارتند از:

  • تب
  • سردرد
  • خستگی
  • بیرون زدگی غدد لنفاوی

آیا در صورت ابتلا به تبخال تناسلی امکان انتقال آن به جنین وجود دارد؟

زنان باردار مبتلا به تبخال تناسلی باید قبل از زایمان به متخصص زنان و زایمان خود اطلاع دهند تا در صورت لزوم برای جلوگیری از انتقال به نوزاد، زایمان سزارین انجام شود.

اما اگر فرد به پزشک خود اطلاع ندهد، نوزاد به دلیل تماس با مادر آلوده به ویروس، با ضایعات گسترده در سراسر بدن مواجه می شود.

در برخی موارد می تواند باعث نابینایی، مشکلات عصبی و مغزی و حتی مرگ نوزاد شود. بنابراین در صورت داشتن سابقه بیماری به پزشک خود اطلاع دهید تا از بروز عوارض غیرقابل برگشت بکاهد.

تشخیص زگیل تناسلی در استانبول

با پیشرفت علم و فناوری در پزشکی، راه های زیادی برای تشخیص بیماری ها وجود دارد، اما اولین روش تشخیصی که با معاینه فیزیکی جایگزین نمی شود، خواهد بود. در نهایت برای تشخیص دقیق تر باید آزمایش خون و آزمایش ترشح تاول انجام شود.

درمان زگیل تناسلی در استانبول

درمان با توجه به شرایط جسمانی بیمار متفاوت است، در صورت مشاهده ویروس با ظاهر شدن تاول، درمان دارویی خواهد بود. مصرف دارو می تواند به بهبود تاول ها و تسکین درد کمک کند.

نکته ای که همه افراد مبتلا به تبخال تناسلی باید بدانند این است که ویروس در سلول های عصبی لگن باقی می ماند و در شرایطی مانند استرس، بیماری های خاص، تغییرات هورمونی از جمله بارداری یا یائسگی و … امکان عود آن وجود دارد. بنابراین مصرف داروهای ضد ویروسی را فراموش نکنید.

مراقبت در منزل

رعایت توصیه های پزشکی در درمان بسیار موثر خواهد بود، بنابراین سعی کنید داروها و پمادهای تجویز شده را طبق نظر پزشک مصرف کنید.

ویروس هرپس سیمپلکس به سرعت از طریق تماس با سایر قسمت های بدن منتقل می شود، بنابراین سعی کنید در صورت داشتن ضایعات تاول، با سایر قسمت ها تماس نداشته باشید.

همانطور که گفته شد این تاول ها دردناک هستند و به همین دلیل استفاده از لباس های زیر گشاد و نخی و همچنین استفاده از کمپرس سرد می تواند موثر باشد و درد را کاهش دهد.

آخرین کلمه

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده به سرعت گسترش می یابد. درمان این بیماری وجود خواهد داشت اما ویروس به طور کامل از بدن دفع نمی شود و گاهی اوقات بسته به شرایط امکان عود آن وجود دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x