ماستکتومی در استانبول

ماستکتومی در استانبول یک عمل جراحی است که شامل برداشتن تمام یا بخشی از پستان است. معمولا در درمان و پیشگیری از سرطان سینه استفاده می شود. میزان برداشتن بافت پستان بستگی به نوع ماستکتومی انجام شده دارد. رایج ترین انواع ماستکتومی در استانبول به شرح زیر است:

1. ماستکتومی کامل (یا ساده): این عمل شامل برداشتن کل پستان، از جمله نوک پستان، آرئول و بیشتر پوست روی آن است. با این حال، غدد لنفاوی و بافت‌های عضلانی زیر سینه معمولاً برداشته نمی‌شوند.

2. ماستکتومی رادیکال اصلاح شده: علاوه بر کل پستان، برخی از غدد لنفاوی در ناحیه زیر بغل (غدد لنفاوی زیر بغل) نیز برداشته می شوند.

3. ماستکتومی رادیکال: این گسترده ترین نوع ماستکتومی است که شامل برداشتن کل سینه، غدد لنفاوی زیر بغل و عضلات دیواره قفسه سینه زیر سینه است. این جراحی امروزه به ندرت انجام می شود، زیرا ثابت شده است که ماستکتومی رادیکال اصلاح شده به همان اندازه مؤثر بوده و کمتر تغییر شکل می دهد.

4. ماستکتومی جزئی (یا لامپکتومی): فقط بخش سرطانی پستان و برخی از بافت های اطراف آن برداشته می شود. این روش اغلب با پرتودرمانی دنبال می شود.

5. ماستکتومی دوبل: این شامل برداشتن هر دو سینه، معمولاً به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای زنان در معرض خطر بالای سرطان سینه است.

6. ماستکتومی محافظ پوست: جراح تا جایی که ممکن است بافت پستان را برمی دارد، اما بیشتر پوست را به جز نوک سینه و آرئول روی سینه می گذارد.

7. ماستکتومی نگهدارنده نوک پستان: تمام بافت پستان برداشته می شود، اما پوست روی سینه، نوک پستان و هاله ی سینه در جای خود باقی می مانند.

ماستکتومی می تواند اثرات فیزیکی و عاطفی قابل توجهی داشته باشد. بنابراین، تصمیم گیری در مورد این روش باید با مشورت با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اتخاذ شود. بازسازی سینه اغلب یک گزینه است و می تواند همزمان با ماستکتومی یا در تاریخ بعدی انجام شود.

قیمت ماستکتومی در استانبول

هزینه جراحی ماستکتومی در استانبول به عوامل زیر بستگی دارد

دستمزد جراح
جراحان با تجربه بیشتر معمولا دستمزد بیشتری دریافت می کنند

هزینه بیمارستان یا کلینیک جراحی
بسته به تجهیزات و امکانات بیمارستان، هزینه متفاوتی خواهید داشت.

وضعیت سلامت متقاضی
اگر بیماری زمینه ای دارید، ممکن است مراقبت های ویژه ای لازم باشد و هزینه آن افزایش یابد

جراحی ترمیم ماستکتومی
اگر قبلا ماستکتومی کرده اید، ممکن است جراحی سخت تر و گران تر باشد

معمولا 9 روز اقامت برای جراحی ماستکتومی در استانبول کافی است
هزینه هتل و اقامت به هزینه شما اضافه می شود.

سایر هزینه های جراحی ماستکتومی در استانبول

  • هزینه آزمایش خون
  • هزینه مشاوره قلب (اگر بالای 40 سال سن دارید یا مشکل قلبی دارید باید به متخصص قلب مراجعه کنید)

هزینه ماستکتومی در استانبول (با احتساب هزینه جراح و بیمارستان و یک شب اقامت می باشد)

 

مراقبت های بعد از ماستکتومی در استانبول

پس از ماستکتومی در استانبول ، بیماران برای بهبودی و بهبودی به زمان نیاز دارند. تیم مراقبت های بهداشتی آنها دستورالعمل های خاصی را بر اساس نوع ماستکتومی انجام شده و سلامت کلی فرد ارائه می دهد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای مراقبت پس از ماستکتومی آورده شده است:

1. مدیریت درد: درد پس از ماستکتومی شایع است. تیم مراقبت های بهداشتی داروی ضد درد و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد. برای مدیریت موثر درد، مصرف دارو طبق دستورالعمل ضروری است.

2. مراقبت از تخلیه: پس از جراحی، پزشک ممکن است یک یا چند درن را در ناحیه جراحی قرار دهد تا مایع اضافی را خارج کند. به بیماران و مراقبان آنها دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از این تخلیه ها، از جمله نحوه تخلیه آنها و پیگیری میزان مایع جمع آوری شده داده می شود.

3. فعالیت بدنی: معمولاً بیماران پس از جراحی برای جلوگیری از سفتی و بهبود جریان خون به انجام ورزش های ملایم تشویق می شوند. با این حال، تا زمانی که تیم مراقبت های بهداشتی اجازه ندهد، باید از فعالیت های شدید اجتناب شود.

4. مراقبت از زخم: به بیماران دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از محل جراحی داده می شود، از جمله نحوه تمیز کردن آن و مراقبت از چه علائمی از عفونت (مانند قرمزی، تورم، یا ترشح غیر معمول).

5. قرارهای بعدی: مهم است که در تمام قرارهای ملاقات بعدی شرکت کنید تا تیم مراقبت های بهداشتی بتوانند روند بهبودی را زیر نظر داشته باشند و هر گونه عارضه را به سرعت برطرف کنند.

6. مراقبت عاطفی: ماستکتومی می تواند تأثیر عاطفی قابل توجهی داشته باشد. ممکن است صحبت با یک مشاور یا پیوستن به یک گروه پشتیبانی برای پردازش این احساسات مفید باشد.

7. پروتز یا بازسازی سینه: اگر زنی تصمیم بگیرد که بازسازی انجام ندهد یا آن را به تاخیر بیندازد، ممکن است بخواهد از پروتز سینه (شکل مصنوعی سینه) استفاده کند. اینها را می توان خیلی زود پس از جراحی نصب کرد.

8. تغذیه و هیدراتاسیون: خوردن یک رژیم غذایی متعادل و هیدراته ماندن می تواند از روند بهبودی حمایت کند.

به یاد داشته باشید، اینها دستورالعمل های کلی هستند. برنامه مراقبتی خاص ممکن است بر اساس شرایط فردی و نوع جراحی انجام شده متفاوت باشد. همیشه دستورالعمل های خاص ارائه شده توسط تیم مراقبت های بهداشتی را دنبال کنید.

ماستکتومی در استانبول
ماستکتومی در استانبول

ماستکتومی در استانبول

ماستکتومی یک روش جراحی است که برای برداشتن بافت پستان، معمولاً به عنوان درمان سرطان سینه یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای افرادی که در معرض خطر هستند، انجام می شود. روش دقیق بسته به نوع ماستکتومی که انجام می شود می تواند متفاوت باشد، اما در اینجا یک طرح کلی از آنچه ممکن است شامل شود آورده شده است:

1. آماده سازی: قبل از عمل جراحی، بیمار تحت آزمایشات مختلفی برای تایید تشخیص و تعیین وسعت بیماری قرار می گیرد. جراح این روش را با جزئیات، از جمله خطرات و مزایای احتمالی، توضیح خواهد داد. همچنین به بیمار توصیه می شود که برای مدت معینی قبل از جراحی روزه بگیرد (یعنی نخورد یا ننوشد).

2. بیهوشی: جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود، بنابراین بیمار در خواب است و در حین عمل احساس درد نمی کند.

3. جراحی: جراح برشی در پستان ایجاد می کند و بر اساس نوع ماستکتومی مقدار لازم بافت پستان را برمی دارد. تکنیک های خاص و میزان برداشت بافت می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. به عنوان مثال، ماستکتومی ساده یا کامل شامل برداشتن کل پستان است، در حالی که ماستکتومی جزئی (یا لامپکتومی) فقط شامل برداشتن تومور و حاشیه کوچکی از بافت اطراف است.

4. بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان یا تشریح غدد لنفاوی زیر بغل: اگر سرطان تهاجمی باشد، جراح ممکن است بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان (برداشتن چند غدد لنفاوی کلیدی) یا تشریح غدد لنفاوی زیر بغل (برداشتن بسیاری از گره های لنفاوی) را انجام دهد. ناحیه زیر بغل) برای دیدن اینکه آیا سرطان گسترش یافته است یا خیر.

5. بازسازی (در صورت انتخاب): اگر بازسازی فوری بخشی از برنامه باشد، یک جراح پلاستیک ممکن است در این مرحله برای انجام اولین مرحله از فرآیند بازسازی وارد عمل شود.

6. بستن: هنگامی که بافت لازم برداشته شد (و هر گونه بازسازی شروع شد)، جراح برش را با بخیه، منگنه یا چسب جراحی می بندد.

7. بهبودی: بیمار به اتاق ریکاوری برده می شود تا با از بین رفتن بیهوشی تحت نظارت دقیق قرار گیرد.

8. مراقبت های بعد از عمل: قبل از ترخیص، بیمار دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از محل جراحی، مدیریت درد و شناسایی علائم عوارض دریافت می کند. طرحی برای قرارهای بعدی نیز ایجاد خواهد شد.

به یاد داشته باشید، وضعیت هر بیمار منحصر به فرد است و روش دقیق می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. ضروری است که با تیم مراقبت های بهداشتی گفتگوهای دقیقی داشته باشید تا دقیقاً آنچه را که باید انتظار داشته باشید.

بازسازی سینه در استانبول پس از ماستکتومی در استانبول

بازسازی سینه پس از ماستکتومی یک عمل جراحی است که شکل، ظاهر، تقارن و اندازه سینه ها را پس از ماستکتومی بازیابی می کند. تصمیم برای بازسازی سینه و همچنین زمان و نحوه انجام آن یک تصمیم شخصی است و می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در اینجا انواع اصلی روش های بازسازی سینه وجود دارد:

1. بازسازی ایمپلنت:

این یک فرآیند دو مرحله ای است که با قرار دادن یک ایمپلنت موقت، به نام گسترش دهنده بافت، در زمان ماستکتومی شروع می شود. منبسط کننده به تدریج در طی چند هفته یا چند ماه با نمک پر می شود تا پوست را برای آماده سازی برای قرار دادن ایمپلنت دائمی پستان کشش دهد. پس از اینکه پوست روی سینه به اندازه کافی کشیده شد، جراحی دوم برای برداشتن گشاد کننده و جایگزینی آن با ایمپلنت دائمی انجام می شود.

2. بازسازی اتولوگ یا فلپ:

در این روش از بافتی از قسمت دیگری از بدن بیمار مانند شکم، پشت، باسن یا ران برای تشکیل یک تپه سینه جدید استفاده می شود. انواع مختلفی از روش‌های فلپ وجود دارد، از جمله فلپ TRAM (عضله راست شکمی عرضی)، فلپ DIEP (پرفوراتورهای اپی‌گاستر عمیق تحتانی) و فلپ لاتیسیموس پشتی و غیره. در حالی که این نوع بازسازی شامل جراحی گسترده تری نسبت به بازسازی ایمپلنت است، نتیجه می تواند طبیعی تر به نظر برسد.

3. بازسازی نوک پستان و آرئولا:

اگر نوک پستان و آرئول در حین ماستکتومی برداشته شدند، پس از بهبودی بازسازی اولیه، می‌توان آنها را در یک جراحی جداگانه بازسازی کرد. تکنیک ها شامل استفاده از یک فلپ کوچک از پوست خود بیمار و خالکوبی برای رنگ است.

4. بازسازی مستقیم به ایمپلنت (یک مرحله ای):

این یک روش تک مرحله ای است که در آن ایمپلنت دائمی همزمان با ماستکتومی در استانبول انجام می شود.

5. پیوند چربی:

این شامل برداشتن چربی از قسمت دیگری از بدن (معمولاً ران، باسن یا شکم)، تصفیه آن و سپس تزریق آن به ناحیه سینه برای بازیابی حجم و شکل است.

6. نوک سینه مصنوعی:

اگر خانمی تصمیم بگیرد که نوک سینه را بازسازی نکند، می تواند از نوک سینه های مصنوعی استفاده کند. اینها را می توان به سینه بازسازی شده چسباند.

بازسازی سینه می تواند به بازیابی تصویر زنان پس از ماستکتومی کمک کند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این فرآیند می تواند پیچیده باشد. اغلب به چندین عمل جراحی نیاز دارد و هر نوع بازسازی مجموعه ای از خطرات و مزایای خاص خود را دارد. بنابراین، تصمیم به انجام بازسازی سینه باید با مشورت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی گرفته شود، به طور ایده آل تیمی شامل یک جراح سینه و یک جراح پلاستیک .

Mastectomy in Iran

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x