جراحی کیسه صفرا در استانبول

جراحی کیسه صفرا در استانبول یا کوله سیستکتومی یک روش رایج است که شامل برداشتن کیسه صفرا می شود. این عمل معمولاً برای درمان سنگ های صفراوی و عوارض ناشی از آن انجام می شود. کیسه صفرا اندام کوچکی است که درست در زیر کبد قرار دارد و صفرا را ذخیره می کند، ماده ای که توسط کبد تولید می شود تا به تجزیه چربی ها کمک کند.

جراحی کیسه صفرا در استانبول می تواند به صورت جراحی باز یا لاپاراسکوپی انجام شود.

کوله سیستکتومی باز

در این روش، جراح یک برش بزرگ در شکم ایجاد می کند تا کیسه صفرا را خارج کند. این روش در حال حاضر به دلیل طولانی‌تر بودن زمان بهبودی و ایجاد اسکار قابل توجه‌تر در مقایسه با کوله سیستکتومی لاپاراسکوپی، کمتر انجام می‌شود.

کوله سیستکتومی لاپاروسکوپیک

این رایج ترین روش برداشتن کیسه صفرا است. جراح چندین برش کوچک در شکم ایجاد می کند و یک لاپاروسکوپ – یک لوله نازک با یک دوربین فیلمبرداری کوچک – برای هدایت برداشتن کیسه صفرا وارد می کند . این روش معمولاً در مقایسه با جراحی باز منجر به درد کمتر، بهبودی سریعتر و زخم کمتر می شود.

در اینجا یک طرح کلی از آنچه باید انتظار داشت آمده است:

قبل از جراحی کیسه صفرا در استانبول

پزشک شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و ممکن است آزمایش های تصویربرداری مانند سونوگرافی یا سی تی اسکن را برای بررسی کیسه صفرا تجویز کند. ممکن است لازم باشد برای مدت معینی قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

در طول جراحی

در طول عمل تحت بیهوشی عمومی خواهید بود، به این معنی که خواب خواهید بود و دردی احساس نمی کنید. جراح چندین برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند، شکم شما را با گاز باد می کند تا اندام ها را بهتر تجسم کند و سپس کیسه صفرا را خارج می کند.

بعد از جراحی کیسه صفرا در استانبول

اکثر افراد می توانند در همان روز جراحی به خانه بروند، اگرچه ممکن است برخی نیاز داشته باشند یک شب در بیمارستان بمانند. احساس ناراحتی در ناحیه شکم و شانه‌ها پس از انجام عمل، معمول است. اکثر افراد می توانند در عرض یک یا دو هفته به فعالیت های عادی خود بازگردند.

خطرات و عوارض

مانند هر روش جراحی دیگری، جراحی کیسه صفرا دارای خطرات و عوارض بالقوه است. این موارد می تواند شامل عفونت، خونریزی، نشت صفرا به شکم، آسیب مجرای صفراوی و واکنش های نامطلوب به بیهوشی باشد. در موارد نادر، اگر لاپاراسکوپی موفقیت آمیز نباشد، ممکن است نیاز به جراحی باز باشد.

پس از برداشتن کیسه صفرا، اکثر افراد مشکل گوارشی قابل توجهی ندارند، اگرچه برخی ممکن است تغییراتی در عادات روده یا اسهال گاه به گاه تجربه کنند.

مثل همیشه، مهم است که این خطرات و عوارض احتمالی را قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی با پزشک خود در میان بگذارید.

جراحی کیسه صفرا در استانبول
جراحی کیسه صفرا در استانبول

لاپاراسکوپی جراحی کیسه صفرا در استانبول

جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا در ترکیه که به عنوان کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی نیز شناخته می شود، یک روش کم تهاجمی است که شامل برداشتن کیسه صفرا می شود. این رایج ترین روش برای درمان سنگ کیسه صفرا است.

در اینجا یک طرح کلی از آنچه می توانید انتظار داشته باشید آورده شده است:

قبل از جراحی

پزشک شما یک ارزیابی پزشکی کامل انجام خواهد داد. این ممکن است شامل معاینه فیزیکی، آزمایش خون، و مطالعات تصویربرداری برای ارزیابی کیسه صفرا و ساختارهای اطراف آن باشد. همچنین دستورالعمل هایی در مورد روزه گرفتن قبل از عمل به شما داده می شود (معمولاً از نیمه شب شب قبل از عمل شروع می شود).

در طول جراحی

1. بیهوشی: به شما بیهوشی عمومی داده می شود، به این معنی که شما خواب خواهید بود و در طول جراحی هیچ دردی احساس نمی کنید.

2. برش ها: جراح چندین برش کوچک (برش) در شکم شما ایجاد می کند.

3. قرار دادن لاپاراسکوپ: یک لوله نازک با دوربین (لاپاراسکوپ) از طریق یکی از برش ها وارد می شود. دوربین تصاویری از داخل بدن شما را به یک مانیتور ویدئویی ارسال می کند که جراح از آن برای هدایت اقدامات خود در حین جراحی استفاده می کند.

4. تورم شکم: جراح گاز دی اکسید کربن را به داخل شکم شما پمپ می کند. این کار باعث باد شدن شکم می شود و به جراح فضای بیشتری برای کار و دید بهتری از کیسه صفرا می دهد.

5. برداشتن کیسه صفرا: جراح با استفاده از ابزارهای مخصوصی که از طریق برش های دیگر وارد می شود، کیسه صفرا را از کبد، مجاری صفراوی و سایر ساختارها جدا می کند و سپس آن را از طریق یکی از برش ها خارج می کند.

6. بستن: هنگامی که کیسه صفرا برداشته شد، جراح گاز را از شکم شما خارج می کند، برش ها را با بخیه، منگنه یا چسب جراحی می بندد و پانسمان می کند.

بعد از جراحی

با از بین رفتن بیهوشی، شما را به اتاق ریکاوری برده و تحت نظر خواهید گرفت. این جراحی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود، بنابراین احتمالاً در همان روز به خانه می روید. شما به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند، زیرا بیهوشی می تواند رانندگی را برای شما ناامن کند.

پس از جراحی می توانید کمی درد و ناراحتی را انتظار داشته باشید که معمولاً با داروهای مسکن قابل کنترل است. اکثر افراد می توانند در عرض یک یا دو هفته به فعالیت های عادی بازگردند.

خطرات و عوارض

مانند هر روش جراحی، جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا دارای خطرات و عوارض بالقوه ای است، از جمله:

– خونریزی یا عفونت
– آسیب مجرای صفراوی
– نشت صفرا به داخل شکم
– لخته شدن خون
– خطرات مرتبط با بیهوشی
– در موارد نادر، در صورت عدم امکان خارج کردن ایمن کیسه صفرا با استفاده از روش های لاپاراسکوپی، نیاز به تبدیل به جراحی باز است.

پس از برداشتن کیسه صفرا، اکثر افراد مشکلات گوارشی قابل توجهی را تجربه نمی کنند، اگرچه برخی از افراد ممکن است تغییراتی در عادات روده یا اسهال گاه به گاه داشته باشند.

به یاد داشته باشید، این یک مرور کلی است و تجربیات فردی می تواند متفاوت باشد. همیشه برای مشاوره پزشکی شخصی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

Gallbladder surgery in Iran

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x