جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در ترکیه

با افزایش سن پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد و عضلات شل تر میشود و ممکن است احتیاج به جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در ترکیه برای پلک بالا یا پایین یا هردو باشد

در پلک ها این روند باعث افزایش مقدار پوست شل و ایجادچین در پلک فوقانی و عمیق تر شدن خطوط زیر چشم در پلک پایینی میشود.

در همین زمان شل شدن عضلات زیر پوست باعث بیرون زدن چربی داخل چشم به صورت پف در پلک بالا و پلک پایین میشود.

این شل شدن عضلات و بیرون زدن چربی های چشم می تواند در بعضی از خانواده ها به صورت ارثی در سن کمتری اتفاق بیفتد.

 

 جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در ترکیه چیست؟

با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در ترکیه میتوان در پلک بالایی علاوه بر ایجاد ظاهر جوانتر، باعث بهتر شدن بینایی افراد هم شد.

با جراحی پلک پایینی میتوان از مقدار چین ها و ظاهر پف آلود کم کرد و چربی های بیرون زده در پایین چشم را حذف کرد.

چرا باید پلکم را جراحی کنم ؟

همان طور که گفته شد با افزایش سن عضلات ما شل تر شده و پوست هم الاستیسیته خود را از دست می دهد که در پلک فوقانی باعث ایجاد چین های پوستی و در پلک تحتانی،عمیق شدن چین های زیر پلک میشود.

ضعیف شدن عضلات زیر پوست باعث بیرون زدن چربی ها و ایجاد پف شبیه کیسه در پلک تحتانی میشود.

چین های پوستی و پف‌کردگی ها و بیرون زدگی های چربی معمولاً در اوایل صبح و بعد از بلند شدن از خواب بد تر به نظر می رسند ،

چرا که مایعات داخل بدن که به صورت طبیعی در حالت خوابیده تمایل به جمع شدن در مناطق با پوست شل را دارند ، در هنگام شب وقتی که فرد دراز کشیده، در این قسمت ها مثل پلک ها که پوست شل تر و نازک تری دارند، جمع می شوند و باعث ایجاد پف بیشتر می‌شوند.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی در ترکیه :

در اولین ملاقات با فوق تخصص جراحی پلاستیک شما هدف خود از تصمیم به جراحی پلک را خواهید گفت.

جراح پلاستیک از شما راجع به سابقه هرگونه بیماری در حال حاضر یا گذشته خواهد پرسید.به خصوص حتماً در مورد بیماریهای خود مثل بیماری تیروئید ، فشار خون، دیابت و مشکلات چشمی مانند آب مروارید، کندگی شبکیه چشم، به جراح پلاستیک توضیح دهید.

همچنین تمام داروهای مصرفی حتی داروهای گیاهی، مسکن ها ، مکمل ها ،ویتامین ها و روغن ماهی و… را به جراح پلاستیک خود اطلاع دهید.

خیلی از این داروها می‌توانند باعث افزایش خونریزی، ورم و کبودی بعد از جراحی شوند.جراح شما بعد از ارزیابی چشمها،صورت و پوست احتمالاً از شما درخواست گرفتن عکس مانند بقیه جراحی های زیبایی خواهد کرد.

چون خیلی از افرادی که برای جراحی پلک ها مراجعه می کنند ممکن است با بیماریهای دیگری به علت سن بالا درگیر باشند،ارزیابی قد و وزن چاقی، مشکلات قلبی، حاملگی و…  بخصوص در صورتی که تمایل به انجام جراحی با بی حسی موضعی داشته باشید ضروری است.

جراحی پلک چگونه انجام میشود ؟

اگر بلفاروپلاستی در ترکیه بالایی فقط در حد برداشتن پوست باشد، شاید بتوان با بی حسی موضعی تنها این کار را انجام داد. اما اگر بیرون زدگی چربی دارید و به جراحی وسیع تری برای پلک بالا نیاز دارید، توصیه می‌شود به علت درد زیاد یا امکان خونریزی این کار را با بی حسی موضعی انجام ندهید.

همچنین جراحی پلک پایین نیز بهتر است حتماً در کلینیک جراحی یا بیمارستان انجام شود.

در حالت عادی در پلک بالا با برش روی خطوط طبیعی پوست پلک (چین پلک) و در پلک پایین با برش بلافاصله زیر مژه ها ویا در شرایطی از داخل پلک پایین جراحی انجام می شود.

این برش ها مقدار خیلی کمی در قسمت خارج چشم در امتداد خطوط پنجه کلاغی ادامه پیدا میکنند (خطوط خنده کنار چشم ).از طریق این برش ها چربی اضافه، پوست اضافه، شلی عضله های پلک برطرف میشود.

در بسیاری از موارد می توان با جابجایی چربی های بیرون زده در پلک،خطوط عمیق اطراف چشم مثل خط اشک را پر کرد. در انتها تمامی برش‌ها بخیه می شوند.

بلفاروپلاستی در ترکیه
بلفاروپلاستی در ترکیه

انتخاب بهترین جراح پلک

تنها پزشکانی که برای بلفاروپلاستی در ترکیه ها دوره آموزشی گذرانده و صلاحیت جراحی پلک ها را دارند متخصصین چشم و جراحان فوق تخصص پلاستیک هستند.

از آنجایی که ساختار بسیار ظریف پلک ها در صورت آسیب دیدگی به سختی و در مواردی اصلا قابل ترمیم نیست، صمیمانه توصیه می کنیم هرگز برای جراحی پلک پیش هیچ فردی غیر از متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نکنید.

همواره به یاد داشته باشید ظاهر نازیبا کمترین عارضه جراحی پیش افراد غیر دوره دیده( متخصص چشم ،فوق تخصص جراحی پلاستیک است).

باز ماندن چشم ها در اثر برداشتن زیاد پوست پلک بالایی که متاسفانه منجر به ایجاد زخم در قرنیه و کوری خواهد شد ،

گود افتادگی و ظاهر بیمارگونه در اثر تخلیه بیش از حد چربی در پلک فوقانی، دیده شدن برشها ، برگشتگی پلک پایین به سمت بیرون ، آسیب به عضلات بالابرنده پلک ، آسیب به غدد اشکی و خشکی چشم ، آسیب به مجرای اشکی ، خونریزی در چشم و فشار به عصب بینایی و کوری تنها قسمت کوچکی از عوارض جبران‌ناپذیر بلفاروپلاستی در آرایشگاه‌ها ، سایر پزشکان غیراز متخصصین چشم و جراحان فوق تخصص پلاستیک می باشد که متاسفانه بعضی از آنها هیچگاه قابل رفع نیست .

با سرچ ساده در سایت انجمن جراحان پلاستیک و سایت  متخصصان چشم از صحیح بودن انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

فراموش نکنید هیچ کسی به جراحی پلک اورژانسی نیاز ندارد و برای انتخاب پزشک خود وقت کافی سر صرف کنید .

قبل بلفاروپلاستی بهتر است  کشیدن سیگار را حداقل شش هفته قبل قطع کنید،فشار خون باید کنترل شده باشد و پزشک شما در جریان داروهای مصرفی شما باشد .

حتماً قبل از جراحی دوش بگیرید و موهای خود را شستشو دهید .

افتادگی پیشانی یا مشکل پلک؟

بعضی وقتها افتادگی پیشانی باعث پایین آمدن ابروها و نزدیک شدن آنها به چشم و ایجاد پف در قسمت خارجی چشم ها و در بالای پلک می شود.

در صورتی که مشکل شما افتادگی پیشانی باشد ،با جراحی پلک فوقانی نه تنها مشکل شما حل نمی شود بلکه بعد از جراحی و با گذشت زمان بدتر هم می‌شود.

همچنین در اکثر موارد به علت برداشتن پوست از فاصله بین ابروها و پلک، این فاصله کمتر شده و بعد از آن شما قادر به جراحی برای اصلاح مشکل فوق نخواهید بود چون با بالابردن پیشانی و ابرو ها چشم شما باز باقی می ماند.

لازم هست حتما قبل جراحی پلک بالایی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک یا متخصص چشم معاینه شوید تا معلوم شود مشکل شما از پلک هست یا پیشانی.

در صورتی که مشکل شما از پیشانی باشد حتما باید لیفت پیشانی انجام دهید و انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک فقط به مشکل شما اضافه خواهد کرد.

شاید لازم باشد همزمان با جراحی لیفت پیشانی ،بلفاروپلاستی هم انجام داد.

در اکثر موارد اگر فرد زیر سن ۵۰ سال ،با پلک بالای خود مشکل دارد علت پیشانی است نه پلک.حتما به خاطر داشته باشید تا زمانی که مشکل پیشانی حل نشده است ،انجام جراحی پلک کار مناسبی نیست.

در مورد چین های پلک پایین به یاد داشته باشید، تنها چین هایی که در قسمت پوست برداشته شده هستند با جراحی بهبود پیدا می‌کنند و چین هایی که به قسمت های خارجی چشم (خطوط پنجه کلاغی) یا در روی گونه امتداد دارند، با بلفاروپلاستی پایین معمولاً با جراحی تنهای پلک پایین بهتر نمی شوند.

در بعضی موارد می توان در جراحی پلک پایین با جابجایی چربی های چشم ،خط عمیق زیر چشم را برطرف کرد (خط اشکی ).

 برای جلوگیری و از بین بردن خطوط پنجه کلاغی خارج چشم چه کارهایی میتوانم انجام دهم؟

۱.تزریق بوتاکس به صورت  مرتب

۲. در صورت حساسیت به نور یا ضعیف بودن  چشم، استفاده از عینک طبی و عینک آفتابی

۳.درنهایت جراحی لیفت پیشانی میتواند گوشه چشم را بازتر کند و چین ها را کاهش دهد.

درمان های جایگزین

با اینکه بلفاروپلاستی بهترین و کاملترین روش از بین بردن افتادگی پوست های اضافی پلک ها است، بعضی مواقع میشود از لیزر هم استفاده کرد.

لیزر با ایجاد سوختگی کنترل شده در سطح پوست (laser resurfacing) می تواند تا حدود کمی مقداری از شلی پوست پلک را کم کند .

همچنین ازلیزر می توان به طور همزمان بعد از جراحی بلفاروپلاستی برای بهتر کردن تاثیر جراحی استفاده کرد. بعد از انجام لیزر پوست به صورت صاف تر وبا چروک کمتر ترمیم پیدا خواهد کرد.

نکات مهم لیزر پلک:

  • یک اثرات دائمی نیست و شلی پوست پلک مجدداً بر خواهد گشت.
  • برای موارد خفیف قابل انجام است و تاثیر در موارد متوسط و شدید ندارد .
  • در پوست های تیره به خوبی انجام پذیر نیست.
  • لیزر اثری بر روی هاله سیاه زیر چشمها ندارد.

 آیا جراحی پلک ( بلفاروپلاستی در ترکیه )عوارض دارد؟

همانند تمام عمل های جراحی،بلفاروپلاستی می تواند عوارض و مخاطراتی داشته باشد که به علت ساختمان حساس و ظریف پلک و چشم شاید بعضی از آنها به سختی قابل جبران باشند .

حتما بافوق تخصص جراحی پلاستیک یا متخصص چشم خود قبل از عمل در مورد این عوارض گفتگو کنید.

عوارضی که می تواند همراه جراحی پلک باشد :

  • اسکار (جای زخم)؛

همیشه بعد از جراحی در هر جای بدن جای اسکار وجود دارد معمولاً در هفته اول قرمز هستند و بعد بنفش می شوند بعد از آن کم کم محو شده و حدوداً ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از جراحی بیرنگ خواهند شد.

بعضی وقتها اسکارها پهن، ضخیم ،قرمز یا دردناک می شوند که در این موارد بسته به شرایط برای بهبودی آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

  • خونریزی؛

خونریزی داخلی زخم و خونریزی به درون حدقه(جایگاه چشم ) یک اورژانس جراحی هست و می‌تواند به علت فشار روی عصب بینایی باعث کوری دائمی شود.

ریسک خونریزی به داخل حدقه استخوانی چشم در صورتی که فرد ناوارد در جراحی پلک اقدام به خارج کردن یا دستکاری چربیهای عمقی چشم کند بسیار زیاد است و معمولاً بلافاصله بعد از جراحی یا در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی اتفاق می افتد‌.

غیر از خطر کوری و فشار روی عصب بینایی، جود لخته در زیر زخم می تواند در نهایت منجر به عفونت و تاخیر در بهبودی زخم اسکار و… شود و تخلیه لخته ها از زیر زخم الزامی است.

قبل از جراحی حتماً باید داروهای طولانی کننده انعقاد خون قطع شده و فشار خون کنترل شود.

  • عفونت ؛

درصورت عفونت زخم تجویز آنتی‌بیوتیک یا در مواردی جراحی مجدد اجتناب‌ناپذیر است.عفونت می‌تواند در نتیجه نهایی جراحی تاثیرگذار باشد.

  • ورم کبودی درد ؛

ممکن است تا مدتی بعد از جراحی کبودی و ورم شدید داشته باشید.

برای از بین رفتن تورم بعد از جراحی جراحی تا ماه‌ها زمان لازم است تا نتیجه نهایی مشخص شود. افزایش حساسیت در محل عمل یا درد طولانی مدت هر چند شروع خیلی کمی دارد اما نامعمول نیست.

  • مشکلات ترمیم زخم ;

بعضی اوقات ترمیم زخم ها مدت طولانی‌تری طول خواهد کشید این مشکل در سیگاری ها و مصرف کنندگان قلیان بیشتر دیده می‌شود شود.

بعضی اوقات در طول محل عمل بلفاروپلاستی در ترکیه کیست های سفید کوچکی پدیدار می‌شوند.وجود کیست ها نگران‌کننده نیست .در صورت باقی ماندن میتوان با سوزن آنها را خارج کرد.

  • مشکلات جراحی در پلک ها :

در صورت جراحی پلک پایین توسط فرد غیر متخصص چشم یا فوق تخصص جراحی پلاستیک ، ممکن است لبه پلک پایین به سمت بیرون برگردد و پلک به سمت پایین کشیده شود.

همچنین در پلک بالا در صورت برداشتن بیش از حد پوست، می تواند باعث عدم توانایی در بستن پلک ها و باز ماندن چشم شود.

باز ماندن پلک می تواند باعث ایجاد زخم در چشم و کوری شود. در این صورت شما حتما نیاز به جراحی ترمیمی مجدد برای بستن چشم خواهید داشت .

  • صدمه به بافت های عمقی:

در صورت انجام جراحی توسط افراد غیرمتخصص، صدمه به بافت های عمقی تر مثل کره چشم ها،اعصاب ،عروق خونی وعضلات غیرمعمول نمی باشد.

این آسیب می تواند موقتی یا دائمی باشد.کوری و از بین رفتن دائمی بینایی از نتایج ناراحت کننده ای است که بعضی اوقات در اثر جراحی افراد غیرمتخصص دیده می‌شود.

احساس خشکی در چشم تا مدتی بعد از جراحی می تواند طبیعی باشد و با قطره اشک مصنوعی قابل درمان است.

تقریباً تمامی تغییرات موقت بعداز جراحی، در طول ۶ ماه برطرف می‌شوند.

در صورت ایجاد خراش روی سطح چشم (خراش قرنیه) در حین جراحی ممکن است مجبور به بستن چشم و استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای چند روز باشید.

آسیب به عضلات چشمی در جراحی پلک پایین توسط افراد تغیر متخصص بسیار شایع است و می‌تواند باعث دوبینی شود در این صورت انجام جراحی دراسرع وقت برای اصلاح دوبینی ضروری می‌باشد.

  •  تغییرات با گذشت زمان :

معمولاً نتیجه جراحی عمل بلفاروپلاستی حداقل ۵ تا ۱۰ سال ماندگاری دارد (بسیاری از موارد نتیجه دائمی است).

تغییرات به علت سن ،اشعه خورشید، و جاذبه و… علت های مهم تغییر پلک بعد از جراحی هستند و به فرایند جراحی ارتباطی ندارند.

  •  واکنش آلرژیک :

به ندرت واکنش آلرژیک به چسب، نخ بخیه، محلول های ضدعفونی کننده دیده می شود که در صورت ایجاد این گونه واکنشها، بسته به ماده و شدت واکنش درمان مناسب انجام میشود.

بلفاروپلاستی در ترکیه
بلفاروپلاستی در ترکیه

اقدامات بعد از جراحی

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام میشود. جراحی پلک بالا در صورت محدود بودن به پوست ، در شرایطی تحت بی حسی موضعی قابل انجام است .

جراحی به طور معمول می تواند بین یک تا دو ساعت طول بکشد. ممکن است برای جلوگیری از عفونت در بعد از جراحی به شما آنتی بیوتیک خوراکی یا تزریقی (چند دز) تجویز شود.

بسته به شرایط، بیمار می تواند همان روز مرخص شده یا یک شب داخل بیمارستان یا کلینیک اقامت داشته باشد.

اگر شما همان روز از مرکز جراحی مرخص می شوید، بهتر است یک همراه در طول عصر وشب کنار شما باشد.

بعد از جراحی برای مدت حداقل ۲۴ ساعت مجاز به رانندگی یا انجام کار با ماشین آلات نیستید.

ممکن است بعد از جراحی چشم های شما بیشتر خیس شوند یا اشک ریزش داشته باشید.

به علت ورم ملتحمه (لایه نازکی که روی کره چشم و داخل پلک ها را می پوشاند ) و انسداد نسبی مجاری اشکی، تخلیه اشک مثل قبل از چشم صورت نمی گیرد.

این حالت در ظرف مدت کوتاهی بعد از جراحی برطرف خواهد شد.

اگر بعد از جراحی احساس خشکی چشم داشته باشید، جراح شما با تجویز قطره اشک مصنوعی به شما کمک خواهد کرد.

به احتمال زیاد به علت برداشتن پوست و ورم شدید در چند روز اول قادر به بستن کامل چشم نباشید.

در این موارد لازم است حتماً شب‌ها قبل از خواب از قطره اشک مصنوعی همراه کرم آنتی بیوتیک چشمی استفاده کنید.این مشکل هم در طی مدت کوتاهی بعد از جراحی برطرف خواهد شد.

 پانسمان

بعضی جراحان پلاستیک و متخصصان چشم بعد از جراحی از چسب های نازک (استریل استریپ) روی زخم استفاده می کنند که بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت میتوان آنها را برداشت.

شستشوی چشم با سرم شستشو یا آب برای کاهش تورم و تمیز شدن زخم ها کمک کننده است.

استفاده از کرم های آنتی بیوتیک چشمی یا قطره اشک مصنوعی در چند روز اول بعد از جراحی برای جلوگیری از خشکی چشم توصیه می شود.

حتماً تا چند روز بعد از جراحی پلک ها مانند سایر جراحی های صورت، به صورت نیمه نشسته استراحت کنید تا تورم و کبودی زودتر برطرف بشوند.

استفاده از کمپرس سرد روی پلکها برای یک تا دو روز اول می تواند برای برطرف شدن تورم و کبودی کمک کننده باشد ولی از گذاشتن  مستقیم یخ روی پوست خودداری کنید.

بخیه ها

بخیه ها می توانند قابل جذب یا غیر قابل جذب باشند. در صورت استفاده از بخیه غیرقابل جذب معمولاً در هفته اول این بخیه ها خارج خواهند شد.

 ریکاوری (دوران بعد از جراحی)

در همان روز جراحی بیماران می‌توانند به راحتی از تخت خارج شده و فعالیت سبک بدنی داشته باشند. شاید در یکی دو روز اول ترشحات خونی مختصری از محل جراحی در پلک ها داشته باشید.

این خونابه ها و ترشحات را با گاز یا دستمال کاغذی پاک بکنید.

فعالیت هایی که باعث افزایش جریان خون در صورت میشوند مثل زور زدن، بار سنگین بلند کردن، ورزش کردن ،آب گرم وحمام گرم ، دولا شدن و سر را پایین انداختن و…. می‌توانند باعث افزایش ورم و کبودی شوند و در طول یک هفته اول از انجام این گونه فعالیت‌ها خودداری کنید .

حتما برای خوابیدن از بالش اضافی برای بالاتر قرار دادن سر هنگام خواب استفاده کنید.

برای تمیز کردن پلک ها به سادگی می توان از رد شدن آب از روی پلک استفاده کرد( آبی که هنگام شستن سر از روی پلکها رد می شود کافی است ).

بعد از یک تا دو هفته میتوان فعالیت های روزمره را از سر گرفت. بعد از بلفاروپلاستی در ترکیه پایین اکثر بیماران بین ۱ تا ۲ هفته ترجیح می‌دهند در منزل باشند و سرکار نروند ( بسته به نوع شغل).

بهتر است بعد از بلفاروپلاستی در ترکیه برای چند هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. توصیه می شود برای دو هفته بعد از جراحی پلک فعالیت جنسی نداشته باشید.

برای انجام هر کاری، در شروع به آهستگی آن فعالیت را آغاز کنید .تازمانی که احساس راحتی نمی کنید ،رانندگی نکنید .

نتیجه

در اول چشمها ورم و کشیدگی زیادی دارند. کبودی در بعد از جراحی طبیعی است. میتوانید از عینک آفتابی و آرایش برای پوشاندن کبودی ها استفاده کنید.

بعداز چند هفته و کم شدن ورم، نتایج اولیه بهتر دیده می شوند.البته برای دیدن نتیجه نهایی لازم است چند ماه صبر کنید.

اسکار و جای جراحی در اول صورتی رنگ است. ( برای چند ماه شاید) ولی در نهایت اکثرا آنقدر کمرنگ و محو شده که به چشم نمی آیند.

معمولاً در جراحی پلک ها بین ۴ تا ۶ ماه زمان لازم است تا جای جراحی به حد قابل قبولی کمرنگ شود و اکثر بیماران در نهایت از جای عمل راضی خواهند بود.

بعد از جراحی باید مواظب چه چیزی باشم؟

خونریزی بعد از جراحی می‌تواند باعث تورم بشود. تورم، تغییر رنگ، درد در یک سمت می تواند نشان دهنده خونریزی در همان سمت باشد.

اگر خونریزی به داخل حفره چشم صورت بگیرد،می تواند باعث سردرد و اختلال در بینایی آن چشم بشود.

اگر این علایم رابعد از جراحی داشتید،بدون از دست دادن حتی یک لحظه به پزشک خود ( یا مرکز درمانی که چشم پزشک، فوق تخصص جراحی پلاستیک وجود دارد مراجعه کنید).

علائم عفونت :

درد، قرمزی، تورم، خروج چرک از زخم می باشد. می تواند همراه با تب هم باشد.

 قبل از جراحی

  1. به جراح پلاستیک خود درباره سابقه بیماری ها , داروهای مصرفی اطلاع دهید. به خصوص خشکی چشم ,آب مروارید، مشکلات عروقی، فشارخون ، دیابت ،مصرف سیگار و قلیان و…
  2. انجام معاینات چشم پزشکی مثل تعیین حدت بینایی و شماره چشم
  3. انجام فتوگرافی از چشم ها و پلک
  4. انجام آزمایشات که پزشک جراح پلاستیک شما درخواست کرده است.
  5. مصرف داروهای مثل آسپرین وارفارین ناپروکسن و… را به جراح پلاستیک خود اطلاع دهید.
  6. مصرف سیگار باید قطع شود (زخم ترمیم نمی شود )
  7. اگر قرار است شب مرخص شده و در منزل استراحت کنید،حتماً با یک همراه هماهنگ کنید که در مسیر بیمارستان تا منزل با شما و کنار شما باشد. همچنین بهتر است که بعد از جراحی همراه داشته باشید.

بعد از جراحی

ممکن است به صورت موقت مشکلات زیر را تجربه کنید:

  1. دید تار ( احتمالاً به علت کرم آنتی بیوتیک که داخل چشم زده شده است )
  2. اشک ریزش
  3. حساسیت به نور
  4. دو بینی
  5. پف و ورم شدید
  6. کبودی شدید
  7. درد و احساس ناراحتی در چشم

برای کاهش موارد بالا دستورات زیر را انجام دهید مگر جراح پلاستیک شما دستورات دیگری داده باشند :

1.برای شب اول بعد از جراحی هر نیم ساعت ده دقیقه از کیسه یخ روی پلک ها استفاده کنید.(کمپرس سرد یا کیسه یخ را روی یک گاز قرار دهید و مستقیماً روی چشم نگذارید)

  1. از قطره یا کرم تجویز شده استفاده کنید.
  2. روز بعد از جراحی هر سه ساعت ۱۰ دقیقه از کیسه یخ استفاده کنید.
  3. استفاده از عینک آفتابی تیره برای کاهش حساسیت به نور و جریان هوا
  4. در صورت درد از استامینوفن هر ۴ ساعت استفاده کنید.

 چه کاری انجام ندهم ؟

  1. هیچ فعالیتی که موجب زور زدن هست را انجام ندهید.
  2. سیگار نکشید.
  3. حداقل دو هفته از لنزهای داخل چشمی استفاده نکنید.
  4. از مسکن های غیر استامینوفن مثل آسپرین، پروفن، ناپروکسن و داروهایی که میتوانند خونریزی را افزایش دهند، استفاده نکنید (روغن ماهی، امگا ۳،روغن رزمغربی و…)

نتیجه گیری

جراحی پلک برای خیلی از افراد علاوه بر بهتر شدن دید، افزایش اعتماد به نفس و احساس جوانتر شدن را همراه می آورد.در بسیاری از موارد نتایج دائمی یا بسیار طولانی مدت است.

blepharoplasty in Iran

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x