جراحی هموروئید در استانبول

هموروئید رگ های خونی متورم در قسمت تحتانی رکتوم و مقعد هستند. آنها می توانند باعث ناراحتی، خارش و خونریزی شوند. هنگامی که درمان‌های محافظه‌کارانه مانند تغییرات رژیم غذایی، داروهای موضعی یا روش‌های کم تهاجمی تسکین کافی را ایجاد نمی‌کنند، ممکن است جراحی هموروئید در استانبول توصیه شود.

رایج ترین انواع جراحی هموروئید در استانبول عبارتند از:

1. هموروئیدکتومی: این عمل جراحی برداشتن هموروئید است و معمولاً برای هموروئیدهای بزرگ یا هموروئیدهایی که به درمان های دیگر پاسخ نداده اند استفاده می شود. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و به صورت سرپایی قابل انجام است.

2. هموروئیدوپکسی منگنه شده (روش پرولاپس و هموروئید – PPH): این روش از یک دستگاه منگنه مخصوص برای بلند کردن و “جایگزینی” هموروئید استفاده می کند و جریان خون آنها را قطع می کند. معمولاً درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی سنتی دارد، اما میزان عود آن بیشتر است.

3. بستن شریان هموروئیدی (HAL): در این روش از داپلر برای تعیین موقعیت شریان های تامین کننده هموروئید استفاده می شود و سپس این شریان ها بسته می شوند (بسته می شوند) و خون رسانی به هموروئیدها کاهش می یابد.

در اینجا یک طرح کلی از آنچه باید انتظار داشت آمده است:

قبل از جراحی هموروئید در استانبول

پزشک شما یک ارزیابی پزشکی کامل انجام خواهد داد. ممکن است از شما خواسته شود چند روز قبل از عمل، مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون را متوقف کنید. همچنین احتمالاً دستورالعمل هایی در مورد روزه گرفتن قبل از جراحی به شما داده می شود.

در طول جراحی هموروئید در ترکیه

مراحل خاص این روش به نوع جراحی که انجام می شود بستگی دارد. به طور کلی، شما تحت بیهوشی خواهید بود تا در طول عمل احساس درد نکنید. جراح در صورت نیاز بواسیر را برمی دارد یا درمان می کند.

بعد از جراحی هموروئید در استانبول

پس از عمل، تا زمانی که بیهوشی از بین برود، در اتاق ریکاوری تحت نظر خواهید بود. جراحی هموروئید می‌تواند دردناک باشد، بنابراین احتمالاً به شما داروی مسکن داده می‌شود. همچنین ممکن است به شما نرم کننده مدفوع داده شود، زیرا زور زدن در حین حرکات روده می تواند به خصوص ناراحت کننده باشد.

بهبود

زمان بهبودی می تواند متفاوت باشد. برای هموروئیدکتومی سنتی، بهبودی کامل ممکن است چند هفته طول بکشد. برای سایر روش ها، بهبودی ممکن است سریعتر باشد. احتمالاً باید چندین روز از کار خود مرخصی بگیرید و از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های شدید خودداری کنید.

خطرات و عوارض

مانند هر روش جراحی دیگری، جراحی هموروئید خطرات و عوارض بالقوه ای دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

– درد
– خونریزی
– عفونت
– مشکل در ادرار کردن
– واکنش به بیهوشی
– بی اختیاری مدفوع
– عود هموروئید

مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی، این خطرات و عوارض بالقوه را با پزشک خود در میان بگذارید. با وجود این خطرات بالقوه، بسیاری از افراد پس از جراحی از علائم دردسرساز هموروئید تسکین می یابند. مثل همیشه، برای مشاوره پزشکی شخصی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

جراحی هموروئید در استانبول
جراحی هموروئید در استانبول

جراحی هموروئید با لیزر در استانبول

جراحی هموروئید با لیزر که به عنوان روش لیزری هموروئید (HLP) نیز شناخته می شود، نوعی روش کم تهاجمی است که برای درمان هموروئید علامت دار استفاده می شود. لیزرها بسیار دقیق هستند و بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از آنها برای هدف قرار دادن دقیق بافت هموروئید استفاده می کنند.

در اینجا یک مرور کلی از آنچه باید از جراحی هموروئید با لیزر انتظار داشت آمده است:

روش انجام

بیمار معمولاً تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و یک پروب کوچک با ناحیه بالای هموروئید تماس می گیرد و بافت را در معرض انفجار نور لیزر قرار می دهد. این باعث می شود که توده هموروئیدی کوچک شده و به داخل مقعد بازگردد. لیزر رگ های خونی را می بندد و خطر خونریزی را کاهش می دهد.

از این روش می توان برای درمان هموروئید داخلی و خارجی استفاده کرد. با این حال، اغلب برای هموروئیدهای بزرگتر، ناراحت‌کننده‌تر یا دردناک‌تر که به درمان‌های ساده‌تر پاسخ نداده‌اند، استفاده می‌شود.

بهبود

یکی از مزایای جراحی لیزری این است که در مقایسه با هموروئیدکتومی سنتی، اغلب زمان بهبودی کوتاه‌تر و دردناک‌تری دارد. معمولاً بیماران می توانند در عرض یک یا دو روز به فعالیت های عادی خود بازگردند.

مزایای

– حداقل خونریزی: لیزر در حین برش سوزان می کند و خطر خونریزی را کاهش می دهد.
– دقت: جراح می تواند بافت هموروئیدی را با دقت هدف قرار دهد و آسیب به بافت اطراف را به حداقل برساند.
– درد کمتر: از آنجایی که جراحی لیزر آسیب کمتری به بافت‌های اطراف وارد می‌کند، بیماران اغلب درد کمتری پس از عمل را تجربه می‌کنند.
– بهبودی سریعتر: بیشتر بیماران در مقایسه با جراحی سنتی می توانند سریعتر به فعالیت های عادی بازگردند.

خطرات

مانند هر روش جراحی دیگری، جراحی هموروئید با لیزر خطراتی دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

– درد یا ناراحتی
– عفونت
– خونریزی
– واکنش به بیهوشی
– عود هموروئید

ضروری است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه های جراحی، عوارض احتمالی و اینکه چه نوع روشی برای وضعیت شما مناسب است، مشورت کنید.

Hemorrhoid surgery in Iran

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x